Sunday 5 February 2012

Spend time with family....

Assalamualaikum....

 "SALAM MAULIDUR RASUL".

Marilah kita bersama-sama memperbanyakan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W. Berselawat lah setiap hari dan setiap masa kawan2 (peringatan untuk diri sendiri jugak).

Okey...So hari ni nak buat apa? Ahad? (teringin nak keluar p jalan2)

Yaaa, aku memang xdak aktiviti nak buat pun hari ni.  Pagi tadi lepas solat subuh terus buka tv tunggu pukul 7:00pagi sebab nak tengok orang berarak sambil berselawat. Seronoknya depa dengan pakaian seragam nampak cantik sangat berarak sambil berselawat. Bestnyer!(kan best kalau  aku jugak dapat bersama2 berarak sambil berselawat macam 2).hehehe.

Okay, berbalik kepada cerita, so hari ni teringin sangat nak keluar, yela bosan dok kat rumah sebab xde aktiviti nak buat kan, so aku pun ajak la parents keluar. Nak p mana?? Xkisah la p mana2 pun, asalkan ada aktiviti hari ni. Then ....Yeahhh, mama cakap nak p tengok adik dekat PLKN. Lama dah xjmpa adik (rindu pulak rasa). Hahaha..Oh ya, cadangan yang menarik! Sbb aku xpnh p lagi tgk tmpat PLKN 2. (muka excited). Hari ni kami p berkelah dkt sana bawa bekal "KFC a.m". Kami bekfes kt sna di temani bunyi burung berkicauan di waktu pagi, sungguh indah dengan pemandangan hutan yang sangat hijau. Tempatnya sangat bersih, cantik dan selesa. 


Haaa...Nie pas pelawat aku


Selesai melawat adik, then kami pun meneruskan perjalanan ke tempat seterusnya...... PADANG BESAQ! hahahahhaa.....Dah alang2 dekat dgn pdg bsaq kan, so nak singgah la.(Muka excited nak shopping!!)
Sampai saja d sana..."tudiaaaaaaaa aihhh". Hahaha..kenapa2?? Sesak gilerrr, orang sangat2 la ramai kn?. Susah hati nak masuk cari parking pun (walaupun aku bukan driver). Cari punyer cari, akhirnya dapat la jugak parking. Alhamdulillah.tapi kena exercise lebih sket la.hehehehe.Xkisah la, exercise lebih pn bagus jgk sbb td baru hentam KFC.hahaha. So aku pun mula la shopping dan shopping dan shopping...Ya Allah membazir sungguh! (xpe la sekali sekala sja). Hehehe. Banyak sungguh orang luar datang shopping+foreigner skali, yela cuti pnjang kan minggu ni mesti pakat2 balik kampung.(Cuti Maulidur Rasul & Thaipusam). Hari ni harga jangan mintak kurang la, susah betui nak kurangnyar. Padahal selalu boley jew nak kurang.Kalau selalu aku p masa time org kerja, senang ja nak cari parking, nak cari barang, nak mintak murah2.hehe. Aku memang suka la tawaq-menawaq ni sbb mudah ja tmbah2 bila xdak orang.hehehhehee...

p/s: kalau sapa2 nak p shopping mai ajak aku sbb aku pndai bab2 nak tawaq2 ni ( hahahaha...lawak sja).

Dah penat bershopping, kami pun singgah la p makan tengahari(thai food) masa on da way balik, then terus balik rumah, penat! Ya penat sungguh shopping.hahaha. (hari ni sangat panas+haus+sesak dgn org ramai). Masa on da way balik pun, kereta masih xputus2 menghala ke Pdg besaq..


Macam ni la suasananya
(tp pic ni ambik masa lain sbb hari 2 xsmpat ambik kalut shopping +org ramai sgt)


So 2 jew yang dapat di kongsi kan bersama. Jumpa lagi next time, nak rehat! Bye!!  :-)





No comments:

Post a Comment