Thursday 22 March 2012

Cuak Habisss.....

Assalamualaikum.....

So ape cer??? 
Cuak....Cuak....Cuak.... (xtaw nak cakap macam mana perasaan ni)

Kenapa2???? Mesti tertanya2 kn?

Cerita dia camni.....

One day 2 kan, aku pergi photostat assignment senior aku just as reference for future assignment aku la. (konon, senang la nak rujuk,sebab nak tengok macam mana dia buat as a guideline gitu la kan). Then macam biasa, pergi photostat pastu cakap " i nak ambik petang esok". 

The next day 2 kan, aku pun pergi kedai 2 la nak ambik balik buku 2. So sampai2 ja aku pun tanya la budak ni.....

Aku: "dah siap ke buku semalam sy hantar 2?".

Budak A: Kak hantar buku yang mana ek?

Aku: " alaa...buku yang #*&%$# (explain dkt dia)

Budak A: " Jap ek kak, nak cari kejap"

Aku: "ok"

Beberapa minit kemudian....


Budak A: " kak, buku akak xde la, HILANG"

Aku: " Haaaa???????? HILANG??????? (Panic).  "Awak ni letak dekat mana????"

Budak A: "Saya rasa saya letak dekat sini" (sambil tunjuk tempat dimana buku 2 diletakkan)


Hilang?????? Gilerrrr arhhhh, xdapat aku bayang kan, dah la buku orang!!!!!!. (perasaan ni xtaw nak cakap), bak kata pepatah melayu.....

Mandi xbasah, makan xlalu, tido xlena sepanjang malam memikirkan bagaimana nak cari balik!!!
 ( Hanya Allah S.W.T. yang tahu perasaan aku masa tu). 

Menangis jangan cakap la.....bengkak mata2, aku rasa lebih teruk dari "ORG PUTUS CINTA". 

Then dipendekkan cerita, macam2 usaha dilakukan untuk mendapatkan balik buku 2, sebab buku 2 SANGAT2 la "PENTING" dan " WAJIB" dipulangkan semula kepada lecturer. 

"LECTURER????" ( i have no idea to explain),  "MAMPUS" aku kalau dapat taw!!

Selepas beberapa hari selepas tuu.......


"Kring....kring....kring....." (nada telefon), telefon bunyi masa dalam kelas.
Aku pun tengok no.yang tertera di telefon 2 dan terus gegas angkat sebab naik no.kedai photostat tuu.
(terus lari keluar kelas sbb nak angkat telefon, nasib baik time tu rehat 5minit).

Aku: Hello.....

Budak A: Hello kak, buku akak dah jumpa!!!

Aku: Ya Allah...Alhamdulillahx3.....syukur Alhamdulillah...


Budak A: kak...ada orang hantar dkt kedai sy tadi.

Aku: Simpan baik-baik buku tu, nanti habis kelas akak datang ambil.
(tapi sampai hari ni aku tak taw "siapa" yang hantar buku tu). Aku teringin nak ucap " Terima Kasih Banyak2" sebab "SANGAT BERTANGGUNGJAWAB".

"Terima kasih Ya Allah "

Finally, Alhamdulillah....
"BERKAT DOA" semua pihak, dengan izin Allah SWT, buku tu dapat jumpa balik.......

Sekali lagi perasaan ni xtaw nak cakap macam mana, 

"GEMBIRA YANG TERAMAT SANGAT"...

Hanya perkataan ini yang diulang berkali-kali 

" ALHAMDULILLAH", 

"ALHAMDULILLAH",

 "ALHAMDULILLAH"

Syukur Alhamdulillah.....Terima kasih Ya Allah kerana pertemukan aku dengan buku ini balik.


SEKIAN,  WASALAM....








No comments:

Post a Comment